+48 58 660 78 00 allcom@allcom.gdynia.pl
Home » Bez kategorii » Specjalista sprzedaży usług spedycyjnych – co musi umieć i jak nim zostać?

Czym zajmuje się specjalista sprzedaży usług spedycyjnych?

Podstawowym zadaniem specjalisty sprzedaży usług spedycyjnych jest sprzedaż usług spedycyjnych oraz stały kontakt z klientami. Polega on zarówno na pozyskiwaniu nowych kontaktów, jak i utrzymywaniu relacji ze stałymi nabywcami.

Jak specjalista sprzedaży usług spedycyjnych pozyskuje klientów?

Kontakt z nieznaną firmą jest szczególnie trudnym momentem. Przekonanie do siebie obcej osoby wymaga zarówno charyzmy i pewności siebie, jak i kreatywności i bagażu wiedzy. Specjalista pracujący w branży usług spedycyjnych musi udźwignąć rozwojowy i dynamicznie zmieniający się charakter tej konkurencyjnej branży.

Pozyskanie nowego klienta może odbywać się telefonicznie, jak i w początkowej fazie – mailowo. Niezależnie jednak od wybranej strategii, sprzedawca przed wykonaniem pierwszego kontaktu musi szczegółowo poznać firmę, rozpoznać jej potrzeby i zastanowić się, w jaki sposób prezentowane przez niego usługi spedycyjne mogą te potrzeby zaspokoić. Przygotowanie i poprawność wykonanych analiz mogą przesądzić o sukcesie lub porażce.

Utrzymanie klienta w branży spedycyjnej

Utrzymanie stałego kontaktu z już pozyskanym klientem jest działaniem cyklicznym. Najistotniejszą umiejętnością, jaką sprzedawca powinien rozwijać, by z powodzeniem realizować to zadanie, jest zdolność budowania relacji z kontrahentem. Klienci często stawiają na te firmy, z którymi czują się w jakiś sposób związani. Pozytywne doświadczenie kojarzone z obsługą i dobrym kontaktem ze sprzedawcą są kluczowe w tym aspekcie.

Niezależnie jednak, na jakim etapie współpracy z kontrahentem jest specjalista sprzedaży, będzie musiał wykazać się wprawą w prowadzeniu skutecznych negocjacji. Przydadzą mu się wtedy takie cechy jak elastyczność i panowanie nad emocjami, a także umiejętności słuchania i dyplomacja.

Zalety wyróżniające specjalistę sprzedaży usług spedycyjnych

Jednymi z najważniejszych zalet, jakie powinny wyróżniać osobę sprzedającą usługi spedycyjne, jest komunikatywność i umiejętność nawiązywania stałych relacji. To na nich opierają się główne zadania sprzedawcy i to od nich może zależeć nie tylko pozyskanie klienta, ale i jego utrzymanie.

Specjalista sprzedaży musi być jednak nie tylko komunikatywny. Wytrwałe dążenie do celu i doskonała organizacja to standardowe cechy sprzedawcy. Dlaczego?

W swojej pracy sprzedawca liczyć się powinien z tym, że klienci początkowo nie będą wykazywać zainteresowania usługą. Przekonani jednak,  mogą stać się stałymi nabywcami proponowanej usługi. Determinacja w dążeniu do celu pomimo przeciwności pomaga specjaliście zamienić w pierwszym etapie kontrahenta obojętnego na zaangażowanego.

Osoba pracująca na stanowisku sprzedawcy odpowiedzialna jest nie tylko za sprzedaż, ale przede wszystkim reprezentuje na pierwszym froncie swoją firmę. Zarządzanie czasem i wykorzystywanie go w produktywny sposób, a także umiejętność nadawania zadaniom priorytetów, wyznaczają codzienną pracę specjalisty. Efekty tej pracy są najbardziej widoczne dla klientów – a więc stanowią dla nich pewnego rodzaju wyznacznik charakteru samej firmy.

Specjalista sprzedaży usług spedycyjnych nie może zapominać, że jest częścią większego zespołu. Umiejętności pracy zespołowej to klucz do sukcesu w tej branży!

Przydatne umiejętności na stanowisku specjalisty sprzedaży usług spedycyjnych

Dla specjalisty sprzedaży usług spedycyjnych najważniejsza jest znajomość samej branży spedycyjnej. Niezwykle często specjalista oferujący usługi spedycyjne musi dotrzeć do klientów, którzy posiadają wiedzę o spedycji i oczekują kontaktu z kompetentnymi sprzedawcami. Niezbędna zatem jest wiedza na temat procesu spedycji, nie tylko sprzedawanej oferty.

W branży spedycyjnej, którą cechuje międzynarodowy charakter pracy, konieczna jest znajomość języka angielskiego.

Osoba z doświadczeniem w branży, znająca techniki sprzedaży i negocjacji, będzie miała niewątpliwą przewagę w procesie rekrutacji.

Jak zostać specjalistą sprzedaży usług spedycyjnych? Zgłoś się do ALLcom!

Posiadasz najważniejsze zalety sprzedawcy i umiejętności potrzebne do pracy na tym stanowisku? Aplikuj do ALLcom – agencji od ponad 25 lat zajmującej się spedycją i organizacją logistyki transportu.

Pracuj wśród ambitnych i nastawionych na rozwój ludzi – pracuj w ALLcom!

Postaw na swoją dynamiczną

KARIERĘ

Postaw na

ALLcom!

 

Facebook
LinkedIn
Youtube